ارتش، پاتکهای تکفیریها در محله‌های شرقی را دفع کرد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


ارتش، پاتکهای تکفیریها در محله‌های شرقی را دفع کرد

آخرین وضعیت جبهه ملتهب «حلب»

ارتش، پاتکهای تکفیریها در محلههای شرقی را دفع کرد

 %d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4%d8%8c-%d9%be%d8%a7%d8%aa%da%a9%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%da%a9%d9%81%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%87%d8%a7

نیروهای ارتش سوریه محورهای جدیدی را در محلههایی از شرق شهر حلب که همچنان از لوث تروریستهای تکفیری پاکسازی نشده، گشودهاند.

از سوریه خبر می‌رسد که نیروهای ارتش ضد حمله گروههای تروریستی به محله‌های «کرم‌میسر و الجزماتی» در شرق حلب را پیش از تکمیل عملیات نظامی خود به سمت کرم‌الجبل و محله الشعار را دفع کردند. به گفته این منابع، هدف جبهه تروریستی النصره از این حمله، بازداشتن ارتش از ادامه پیشروی در محله‌های شرقی حلب برای جلوگیری از فروپاشی سریع صفوف تروریستها است، همان‌طور که هفته گذشته این اتفاق افتاد و ارتش توانست در مدت تنها دو روز، چهل درصد شرق را از لوث آنها پاک‌سازی کند درنتیجه حملات جدید تروریستها هیچ وزن و ارزش نظامی که ارتش را به عقب‌نشینی وادار کند، ندارد و این گروهها نمی‌توانند آنچه را ازدست‌داده‌اند، تحت سیطره خود قرار دهند، چراکه دستاوردها و موفقیتهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بسیار سریع‌تر ازآنچه برنامه‌ریزی‌شده بود، به‌دست‌آمده است.

این در حالی است که منابع میدانی از پیشروی ارتش سوریه در محور الشعار هم‌زمان با گشودن سه محور جدید عملیاتی در داخل محله‌های شرقی خبر داده‌اند، آزادسازی محله الشعار به‌مثابه درهم شکستن خطوط دفاعی گروههای دفاعی دراین محله‌ها قلمداد می‌شود.

سه محور جدیدی که ارتش سوریه بازکرده است شامل محور محله الاذاعه است تا بتواند دراین محور پیشروی کند، ارتش از محله‌های غربی شهر حلب به سمت محله الزبدیه پیشروی کرده است که مقدمه‌ای برای ورود به محله بستان القصر قلمداد می‌شود که معنایش این است که گروه‌های مسلح مجبور به تجمع در داخل محله‌های الانصاری، الکلاسه و السکری خواهند شد، محله‌هایی که در منتهی‌الیه جنوب محله‌های شرقی شهر حلب قرار دارند.

دو محور دیگر، محور کرم‌‌الجبل و بیمارستان چشم است که به بخش قدیمی باستانی حلب متصل است، ارتش به دنبال وصل کردن نیروهای پیشرو از محله‌های شرقی به نیروهای حاضر در داخل قلعه حلب است.

فاصله نیروهای ارتش سوریه در داخل قلعه حلب از نیروهای پیشرو ارتش از سمت بیمارستان چشم از 600 متر فراتر نمی‌رود و درصورتی‌که ارتش بتواند این مسافت را طی کند، تروریستها را در داخل محله الشعار و کرم‌الجبل و محله‌های اطراف و نیز در بخش قدیمی محاصره خواهد کرد.

نبردهای ارتش در محله‌های باقی‌مانده شرق حلب دشوارتر از نبردهای گذشته است،‌ زیرا تنگ‌تر شدن عرصه بر گروههای تروریستی و تجمیع آنها در مناطق مشخص به افزایش حضور آنها در بخش جنوبی محله‌های شرقی منجر خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، برخی گروههای تروریستی تلاش می‌کند تا خطی را به‌منظور گفت‌وگو با ارتش سوریه برای خروج باز کنند، البته درصورتی‌که این گروهها بتوانند از زیر سلطه و نفوذ جبهه تروریستی النصره رها شوند، این جبهه همچنان از رسیدن گروههای علاقه‌مند به خروج از شرق حلب به نقاطی که بتوانند مذاکرات خود را با ارتش سوریه آغاز کنند، جلوگیری می‌کند. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *