ترامپ در حال تشکیل تیمی بی‌نهایت مخالف برجام است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


ترامپ در حال تشکیل تیمی بی‌نهایت مخالف برجام است

نشریه آمریکایی فری بیکن:

ترامپ در حال تشکیل تیمی بینهایت مخالف برجام است

 %d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%be-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%aa%db%8c%d9%85%db%8c

نشریه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» در تحلیلی درزمینه اعضای منتخب دولت «دونالد ترامپ» رئیسجمهور جدید آمریکا نوشت: «ترامپ تیمی را جمعوجور کرده که بهشدت مخالف توافق اتمی ایران هستند و این پیامی مبنی براین است که تغییر بزرگی در مخالفت با تلاشهای پایانی دولت اوباما، رئیسجمهور کنونی در حفظ توافق اتمی و قبل از خروج از کاخ سفید درراه است»

براین اساس، ترامپ چهره‌های سرشناس مخالف توافق را به سمتهای مهم امنیت ملی، سیا، وزارت دفاع و شورای امنیت ملی در نظر گرفته است.

این نشریه با اشاره به نام افراد ضد ایرانی چون «جیمز ماتیس»، «مایک پومپئو» و «مایکل فلین» برای تصدی وزارتخانه‌‌های کلیدی به نقل از منابع مطلع از گفت‌و‌گوهای پشت پرده نوشت: «فلین در دوره نبرد عراق در خاورمیانه حاضر بوده و به‌خوبی می‌داند که چگونه شاخه‌های نیابتی ایران ده‌ها نظامی آمریکا را کشته‌اند. او اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ایران آمریکاییها را در جهان نشانه گرفته‌ است.»

یک منبع مطلع دیگر نیز گفت: «آشکار است که رئیس‌جمهور ترامپ رویکردهای اساساً متفاوتی را در قبال ایران به نسبت دولتی فعلی درزمینه سیاست خارجی و امنیت ملی در پیش می‌گیرد.» این نشریه در خاتمه نوشت: دولت آینده آمریکا به‌طور محتمل باید اقدامهای دولت اوباما در رفع تحریمها و پرداختهای نقدی به ایران را قطع نماید. «جورج. جی. میچل» سناتور دموکرات سابق آمریکا که رهبر اکثریت دموکراتها نیز بود، در همین زمینه و در گفت‌‌وگو با نشریه «سلون» گفت، در صورت باطل شدن توافق اتمی ایران از سوی «ترامپ» ریس جمهور جدید آمریکا، او اهرمهای فشار بر ایران را محدود می‌سازد. میچل دراین زمینه اظهار داشت: «من معتقدم وقوع چنین موردی اشتباه تأسف باری خواهد بود که عواقب جدی و مضری برای آمریکا و تمام جهان دارد.»

وی افزود: «آمریکا به پنج کشور روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان برای مذاکره جهت توافق با ایران پیوست. این توافق تقریباً از سوی همه کشورهای جهان پذیرفته‌شده است. دلیل حصول این توافق تحریمهای اعمالی بر ایران و تأثیر آن بر اقتصاد این کشور بود. کارایی این تحریمها نیز به خاطر جهانی بودنش بود و این‌که تحریمها تنها مختص آمریکا نبودند.» میچل در ادامه گفت: «وقتی این توافق حاصل شد، پنج کشور یادشده مشخص ساختند که حتی اگر آمریکا توافق را رد کند، آنها دیگر تحریمها را ادامه نمی‌دهند؛ بنابراین، استدلال منتقدان رئیس‌جمهور در کنگره و جاهای دیگر که ما باید توافق را باطل کنیم و تحریمها را افزایش دهیم، استدلالی اشتباه است؛ زیرا در وهله نخست این تحریمها به خاطر بین‌المللی بودنش مؤثر بودند. ما می‌توانستیم تحریمها را افزایش دهیم اما دیگر کشورها که به ما پیوستند آشکار ساختند که این مسیر را ادامه نمی‌دهند.» منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *