چند نکته امنیتی درباره استفاده از اینترنت بانک

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


چند نکته امنیتی درباره استفاده از اینترنت بانک

چند نکته امنیتی درباره استفاده از اینترنت بانک

860674784

1دنیایی حقوق:. تا جایی‌که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی‌نتها یا مکانهایی که اینترنت رایگان در اختیار شما می‌گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارید وارد اینترنت بانک خود نشوید.

  1. تا زمانی‌که از ارسال ایمیلی توسط بانک خودتان اطمینان حاصل نکرده‌اید اطلاعات شخصی خود را برای آن ایمیل ارسال ننمایید.
  2. در صورتی‌که مجبور شدید در یک مکان عمومی از اینترنت استفاده کنید هنگام وارد کردن رمز عبور دقت کنید اطرافیان قادر به مشاهده رمز شما نباشند و تاجایی که ممکن است از صفحه کلیدهای مجازی که بانکها در اختیارتان می‌گذارند استفاده کنید.
  3. کد کاربری و رمز عبور خودتان را هیچ‌گاه یادداشت نکنید و تلاش کنید آن را حفظ کنید و به‌هیچ عنوان رمز خود را در اختیار دیگران حتی کارکنان بانکتان قرار ندهید.
  4. هنگام خرید اینترنتی از سایتهای معتبر خرید کنید و دقت کنید هنگام پرداخت وجه رمز و کلمه عبورتان را تنها در سایت بانکتان وارد کنید نه سایتهای دیگر.
  5. تصور نکنید چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی‌تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستید چرا که تمام کاربران اینترنت به‌یک میزان در معرض خطر تهاجم هکر‌ها هستند پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.
  6. از خدمات بانکهایی که در زمینه بانکداری الکترونیک مهارت و تجربه کافی بر خوردارند استفاده کنید چرا که رعایت امنیت اینترنتی باید از سوی هر دو سوی خدمات چه سرویس دهنده و چه سرویس گیرنده به ‌یک میزان رعایت شود.
  7. برای کامپیوتر شخصی‌تان یک نرم‌افزار امنیتی کارا و قابل اطمینان نصب کنید و در این‌باره با کارشناسانی که در خصوص نرم‌افزار‌ها مهارت دارند مشورت کنید.
  8. هیچ فایل و نرم‌افزار نامطمئنی را در سیستم خود دانلود واجرا نکنید. در این شرایط احتمال دانلود یک کد مخرب و سپس اجرای مستقیم آن در رایانه توسط خود شما بسیار بالاست.
  9. هر چند ماه یکبار رمز اینترنتی خود را تغییر دهید تا از امنیت آن اطمینان داشته باشید.

وی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش تماس با ما گزارش کنند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *