کمیته ویژه رسیدگی به تخلفات و سرقت علمی تشکیل می‌شود

دسته: دانشجوی حقوق
یک دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۵


کمیته ویژه رسیدگی به تخلفات و سرقت علمی تشکیل می‌شود

به دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

کمیته ویژه رسیدگی به تخلفات و سرقت علمی تشکیل میشود

 363

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پی گزارش مجلات علمی «nature» و «Springer» در خصوص سرقت علمی در تعدادی از مقالات، دستور داد کمیته‌ای ویژه برای رسیدگی به این مسئله تشکیل شود.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پی گزارش مجلات علمی « nature» و «Springer » در خصوص سرقت علمی در تعدادی از مقالات مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سه واحد از 505 واحد و مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کمیته‌ای ویژه برای پیگیری آن دسته از مقالات که مربوط به اعضای هیأت علمی این دانشگاه است، تشکیل داد.

بر اساس دستور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسؤولیت این کمیته با معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دفتر حقوقی، حراست سازمان مرکزی و دبیرخانه هیأت انتظامی رسیدگی به تخلفات هیأت علمی اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

این کمیته نسبت به بررسی پرونده آن دسته از اعضای هیأت علمی که مرتکب این عمل خلاف و غیر آکادمیک شده‌اند، ظرف یک هفته رسیدگی و بر اساس مقررات رسیدگی به تخلفات هیأت علمی، با ایشان برخورد خواهد کرد. بر اساس مقررات مذکور؛ چنین تخلفاتی ممکن است منجر به جلوگیری از ادامه فعالیت متخلفان در محیط علمی شده و یا بسته به میزان مشارکت دراین تخلف، کاهش رتبه علمی متخلف و کاهش رتبه علمی گروه آموزشی و یا دانشکده مربوطه را در پی داشته باشد.

دکتر میرزاده چند روز پیش نیز اعلام کرده بود مقالات موجود در مجلاتی که در فهرستهای سیاه قرار دارند، هیچ تأثیری در ارتقای رتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نداشته و نخواهد داشت.

بر اساس گزارش مجله علمی «nature» تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاهها و بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاهها و پژوهشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 3 واحد از 505 واحد و مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مرتکب سرقت و تقلب علمی در انتشار مقالات خود شده بودند.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 33 هزار عضو هیأت علمی تمام‌وقت دارد که بر اساس گزارش اخیر 4 نفر از ایشان در سه واحد دانشگاهی نامشان به‌عنوان نویسندگان مسؤول مقالات یادشده درج‌شده بود.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
مهدیه محمدصالحی پنجشنبه 27 آبان 1395 - 6:58 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام من مهدیه محمدصالحی فارغ التحصیل ارشد 88 دانشگاه شاهد هستم. بعد از فارغ التحصیلی یک مقاله نوشتم و برای تصحیح به استاد راهنمای خود دکتر علیرضا بهراد میل کردم ایشون مقاله رو بدون اسم من به اسم شخصی از دانشگاه ازاد چاپ کردند. وقتی مقاله رو در اینترنت پیدا کردم و اعتراض کردم ابتدا گفتند اشتباه شده و مقاله کس دیگه رو به من میدن و حاضرن خودشون در حد سیمولیشن جبران کنن وقتی قبول نکردم و گفتم مقاله خودمو پس بده کلا زدن زیر همه چیز و مدعی شدن مقاله مال من نیست
کلیه اسناد و مدارک ایمیل ها وجود داره
ادرس ایمیل جهت ارائه مدارک
Mahdiesalehi@yahoo.com

تصویر امنیتی را وارد کنید *